10 sfaturi pentru a slabi cu placere

Ce sa faci pentru a slabi sanatos

Daca imaginea din oglinda, pe care o vedeti in fiecare dimineata nu va mai multumeste , iar rochia pe care ati probat-o in magazin parca era prea fixa si ideea unui numar mai mare  nu este ceea ce va doriti , atunci poate cateva kilograme in minus va vor ridica putin moralul. Dupa cum bine stiti medicamentul minune care topeste grasimea inca nu a fost inventat, dieta perfecta in care sa mancati absolut orice si oricat se lasa asteptata. Atunci , va ramane un singur lucru de facut: sa va stabiliti propriul program de slabit. Acum, nu va asteptati ca totul sa se schimbe intr-o zi , ci cu putina  organizare si rabdare cantarul va va da vestea cea buna. Gasiti regimul de detoxifiere aici: Dieta de slabire cu mere.

Sa vedem care sunt cei 10 pasi pentru ca slabitul sa nu fie o pedeapsa :

  1. Stabiliti-va un obiectiv rezonabil

Sunt sigura ca fara zece kilograme ar fi idealul pentru unii dintre noi , dar dupa cum stiti intr-o prima faza o sa slabiti mai mult , urmeaza faza de stabilizare si apoi o noua faza de slabire. Pana sa aveti corpul de fotomodel mai este mult , dar acest lucru nu trebuie sa va demoralizeze. Orice kilogram care va paraseste reprezinta treapta spre obiectivul propus care trebuie sa fie unul rezonabil .Obiectivul nu trebuie sa fie de genul zecilor de kilograme si daca se poate intr-o luna.

  1. Pastrati secretul

Nici nu au trecut doua zile de cand v-ati acomodat cu strictetea regimului si o sa auziti o colega de servici care va spune ca ” aratati bine si nu e nevoie sa slabiti” sau mama care are grija sa mancati sanatos ca poate nu mai aveti energie sau ” dupa sarbatori era mai bine “.

  1. Mancati suficient si variat.

Trebuie sa fim sinceri cu noi ca o zi numai carne sau una numai sucuri de legume nu reprezinta solutia problemelor noastre. A ne infometa sau a ne face scarba mancand acelasi aliment care  nici macar  nu ne place  nu poate functiona prea multe zile. Recomandarea este sa avem un meniu bine alcatuit, alimente mai putin calorice si daca se poate frumos prezentate. Alimentele care inainte ne placeau dar erau foarte calorice , acum le scoatem treptat din meniu ( nu renuntam la tot din prima zi). Citeste aici:  ce trebuie sa faci pentru a nu te mai ingrasa dupa ce ai tinut cura de slabire.

  1. Mai multe fibre si mai putine lipide si zaharuri

Limitati consumul de lipide saturate ascunse( mezeluri, lactate grase, branzeturi), fara unt, smantana , dar optati pentru uleiuri vegetale in cantitati moderate. Fara dulciuri iar zaharurile cu indice glicemic scazut acceptate le luam din cereale integrale, legume uscate. Fructele se vor consuma in cantitati reduse( un fruct pe zi). Proteinele le gasim in legume uscate( fasole, linte, naut) , carne slaba, peste , oua si lactate cu un continut de grasime redus. Fibrele trebuie sa fie prezente mai mult in meniul nostru (legume, salate, cereale integrale, paine integrala). Afla aici mai multe despre fibre si dietele de slabit.

  1. Mestecati bine

Masticatia este procesul prin care se ard calorii si ne mai ajuta si in digestie. Daca mestecam mai mult , masa nu va mai fi pe graba , senzatia de satietete va fi crescuta.

  1. Cantariti-va o data pe saptamana

De la o zi la alta cantarul poate sa ne arate valori diferite care ne pot descuraja. Daca am baut mai multa apa si cantarul ne arata mai mult vom spune ca regimul nu este eficient iar abandonul este foarte aproape de noi. Situatia inversa este atunci cand dupa o diureza crescuta cantarul va fi pe gustul nostru , dar asta nu inseamna ca am pierdut si grasimea. Sa nu uitam ca noi, femeile , suntem supuse variatiilor cauzate de retentia de apa in cursul ciclului menstrual.

  1. Apucati-va de gatit

Alimentele preparate de noi vor fi mai gustoase, sanatoase si mai putin calorice. De evitat produsele de tip fast food, semipreparate. Folositi legume proaspete condimente, ulei de masline , sare mai putina. Gatitul poate deveni o modalitate de relaxare dupa o zi de munca . Gaseste sugestii pentru un meniu sanatos aici: ce beneficii ne aduce quinoa.

  1. Nu sariti peste mese

O masa uitata va fi in detrimentul nostru deoarece la masa urmatoare vom fi mai infometati si o sa mancam mai mult. Mesele bogate duc la stocarea de lipide si glucide sub forma de grasime. Recomadarea este sa avem trei mese principale si doua gustari. Citeste aici: cum sa combinam alimentele pentru a nu ne ingrasa.

  1. Beti multa apa

Apa trebuie sa o beti intre mese si atunci senzatia de foame se diminueaza. Ideal ar fi la o ora dupa ce am mancat.

  1. Nu plecati nemancati la cumparaturi

Cand ne este foame suntem tentati sa cumparam foarte multa mancare dulce si foarte calorica pe care evident ca o consumam ca ” daca tot am dat bani ”. Recomandarea este sa plecam mancati pentru a nu goli rafturile magazinelor iar daca am scapat putin si am luat produse ispititoare ( ciocolata, bomboane, prajituri ) sa le dam mamei, vecinei, matusii.

Sportul trebuie sa fie ” prietenul” vostru.

Nu uitati de exercitiile fizice! Gasiti mai multe exercitii aici: 10 minute pentru un abdomen plat si de invidiat.

Exercitii fizice  pentru picioare gasiti aici:  subtierea si tonifierea picioarelor