Home / Fitness / Exercitii Pilates pentru slabit sanatos vs Diete drastice de slabit

Exercitii Pilates pentru slabit sanatos vs Diete drastice de slabit

Ce alegem pentru a elimina kilogramele in plus, exercitii Pilates sau diete drastice de slabit? Exercitiile Pilates, reprezinta o solutie sanatoasa atunci cand dorim sa slabim cateva kilograme, sa ne relaxam, sa ne tonifiem intregul corp si nu in ultimul rand sa crestem putin masa musculara. La polul opus exercitiilor Pilates se afla dietele drastice de slabit, care doar pentru un moment par sa fie solutia perfecta a problemelor noastre: kilogramele in plus.

Dietele de slabit drastice sunt o solutie corecta atunci cand dorim sa slabim?

Reducerea consumului numarului de calorii este intr-adevar cheia unui corp suplu, dar intr-o dieta drastica, organismul in loc sa arda excesul de grasime, isi incetineste functiile, scade drastic masa musculara, iar stratul adipos este ultimul care scade. Noi am fi dorit ca situatia sa fie inversa, grasimea inestetica sa fie prima care paraseste silueta noastra, iar masa musculara care consuma calorii si in repaus sa nu ne paraseasca atat de repede.

Daca organismul nostru este privat de alimente, fiind la dieta drastica, isi va conserva rezervele de energie, cum sunt stocurile de lipide  si zaharuri si astfel intra intr-o stare sinonima cu hibernarea. In timpul acestor diete drastice, organismul isi ia energia din tesutul muscular. La sfarsitul dietei cand ne reintoarcem la regimul alimentar normal, organismul nostru va considera ca mancam prea mult, masa musculara s-a micsorat considerabil, iar metabolismul a incetinit in timpul ” hibernarii” si tot ce mancam acum se va transforma si depozita sub forma de grasime. In felul acesta ne intoarcem de unde am plecat, iar intr-un caz si mai nefericit, poate acumulam si mai multe kilograme decat cele pe care le-am dat jos in timpul dietei drastice de slabit. Citeste aici cum sa nu te ingrasi dupa ce ai tinut cura de slabire.

Prin multele diete drastice pe care le tinem, noi de fapt reusim de cele mai multe ori sa ne dezechilibram metabolismul (arderile) si trebuie sa recunoastem ca fara sa vrem intram in acest cerc vicios, declansator al obezitatii si al efectului de Yo-Yo.

De cele mai multe ori, dietele drastice (prin infometare), care ne promit 10 kilograme intr-o luna, contin un aport insuficient de carbohidrati pentru necesarul organismului si pentru refacerea depozitelor, iar astfel, primele kilograme pierdute in timpul curei de slabire, nu sunt altceva decat kilograme de apa si mare atentie: nu de grasime.

Citeste aici cele 10 sfaturi pentru a slabi cu placere, fara a te infometa.

Cum ne ajuta sportul in pierderea kilogramelor in plus?

Miscarea ne ajuta in cresterea masei musculare, iar  pentru a fi eficienti, muschii consuma in principal proteine si ceva grasimi, iar cu cat crestem masa musculara cu atat arderile in organism sunt mai intense si in felul acesta dispar si kilogramele in plus.

Mare atentie, cu inaintarea in varsta, scade metabolismul, iar lipsa activitatii fizice determina scaderea fortei si masei musculare. Deci, persoanele in varsta ar trebui sa faca exercitii zilnic pentru a preveni pierderea masei musculare.

Muschii intretinuti pot consuma si in repaus, de aceea crestem masa musculara prin exercitii zillnice si nu  facem sport ocazional (o data pe luna sau la 2 saptamani). Este adevarat ca nu trebuie neaparat sa participam la concursurile de fitness, dar nici sa megem la sala doar pentru a socializa sau ca asa am auzit noi ca e bine.

Pentru a-ti dezvolta musculatura sunt suficiente greutatile usoare dar cu multe repetari (peste 20 pe fiecare grupa de muschi). De cele mai multe ori se recomanda antrenamentele cu exercitii care implica mai multe grupe de muschi, in defavoarea exercitiilor care lucreaza numai o anumita grupa musculara. Acum, nu trebuie sa fii chiar tu propriul instructor de fitnes si de aerobic, poti cere ajutorul unui instructor cu experienta si cu siguranta rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Citeste aici cum poti sa ai abdomen plat in numai 10 minute pe zi.

Cu ce ne ajuta exercitiile Pilates?

Exercitiile Pilates ajuta la redefinirea posturii, creand una relaxanta si increzatoare si un mic sfat pentru tine, eu cred ca merita sa iti amintesti ca o postura corecta poate da iluza pierderii a 2 kg. Este foarte important sa privesti exercitiile intr-un mod holistic si sa le integrezi in viata ta de zi cu zi.

Exercitiile de Pilates sunt usor de realizat si in nici un caz nu incearca sa te transforme intr-un atlet de olimpiada. In schimb, te ajuta sa capeti acea indemanare de care ai nevoie, sa scapi de durerile de spate, sa-ti tonifieze corpul, sa scapi de colacelul de grasime de pe burta, sa te simti bine cu corpul tau si chiar sa-ti mareasca increderea in tine.

Exercitiile pilates te ajuta la intarirea si lungirea muschilor de care ai nevoie pentru o postura corecta, dar pentru a realiza acest lucru trebuie sa inveti cum sa iti porti corpul in cel mai eficient si sigur mod cu putinta.

Cine poate sa practice Pilates?

Exercitiile Pilates sunt accessibile pentru oricine, indiferent de varsta sau nivelul de conditie fizica. Implica o serie de miscari care se contopesc una cu cealalta, fara pauze si care se concentreaza pe corp ca un intreg, intinzand anumiti muschii, intarindu-i pe altii, ajutandu-te in felul acesta sa lucrezi eficient, reducand riscul leziunilor in orice ai face.

Spre deosebire de fitness, unde numarul de repetari al exercitiilor este de la 20 in sus, aici numarul de repetari este mai mic, maxim 10 daca faci miscarile corect. La pilates nu te grabesti, te concentrezi cat poti de mult pe fiecare exercitiu, si astfel vei maximiza potentialul exercitiului fara sa obosesti sau sa te plictisesti cu celelalte repetari.

In cateva sapatamani dupa ce ai inceput sa practici pilates, vei observa o imbunatatire vizibila, deoarece s-au creat muschi lungi si subtiri, fara sa ai o oarecare teama ca vei arata ca un culturist, cu muschii voluminosi si prea dezvoltati pentru structura ta. Vei capata in primul rand o postura dreapta, corecta a corpului, talie definita si picioare tonifiate si suple. Sugestie pentru tine, citeste aici cum sa ai picioare subtiri si tonifiate.

Efectul endorfinei in Pilates

Nu cred ca pana acum nu ai auzit de la impatimitii sportului, cat de fericiti sunt dupa ce vin de la sala. Si Pilatesul produce asupra noastra acea stare de bine si anume eliberarea enorfinelor in urma eforului fizic de intensitate medie. Iata deci un mod de a ne simti bine, a ne relaxa si chiar sa ne vindecam de depresiile usoare care nu necesita medicatie.

Pentru inceput, Pilatesul trebuie facut la sala sub indrumarea unui instructor de specialitate si abia mai tarziu dupa o oarecare experienta putem sa exploram singuri acasa pozitiile acestui sport minunat si relaxant in acelasi timp.

Pilatesul ne slabeste, ne tonifiaza, ne vindeca de durerile de spate si ne aduce relaxarea si fericirea de care avem atata nevoie.

Citeste aici despre multiplele beneficii ale exercitiilor de stretching asupra corpului nostru.

About Camelia

Check Also

Moduri simple de a-ti face gatul sa para mai tanar

Ingrijirea pielii gatului- trucuri de intinerire, make-up si de tonifierea musculaturii

O fata ingrijita, de cele mai multe ori, nu tradeaza varsta, un gat neingrijit constituie …